Kirjoita uusi viesti!

 
 
 
 
 
 
 
 
Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tarkistamme kaikki viestit emmekä julkaise sopimattomia viestejä.
57 merkintää.
Mika Raatikainen - Helsinki kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:40
Minulla on ollut jo toistakymmentä vuotta Finmar Sportsman, missä Mercury 90 perässä. Ajatuksena on jossain vaiheessa laittaa vene tiptop-kuntoon ja kysymys kuuluukin mistä löytäisin alkuperäisen ruorin eli ohjauspyörän? Veneeseen asennettiin hydrauliohjaus, mutta moderni ratti ei sovi tyyliin...
Jyrki Juslin - Kaarina kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:39
Ostin viime syksynä Finmar Finmaster veneen vm. 1983. Veneen valmistusnumero on 33. Kuinkahan paljon näitä on tehty? Veneen vanha nimi on Möhkö ja pian nimeksi tulee Jiaxi.

Olen käyttänyt paljon aikaa ja rahaa tämän upean veneen kunnostamiseen. Nyt siinä on keulapotkuri ja uusin kaikki veneen verhoilut. Värinä on pirteä sininen hyvälaatuinen kangas. Maalasin ulkopuolen erittäin tumman siniset osat hieman vaaleammalla sinisellä ja veneen ulkonäkö päivittyi 2000-luvulle. Veneeseen tulee myös kaksi ohutta 50 W:n aurinkopaneelia kiinnitettynä flybridgen etuosaan. Vanha paneeli oli rikki..

Nyt vene alkaa olla valmiina vesillelaskuun, kunhan vielä hieman kiilloittelen ja vahaan sitä. Kaikki veneen ulkoiset puuosat ja osin myös sisältä odottavat hiontaa ja petsausta.

Terveiset Möhkön vanhoille omistajille ja hauskoja veneily hetkiä kaikille Finmar veneiden omistajille!

- Jyrki Juslin-
Ylläpidon vastaus: kati
Moi Sinun Finmaster on ihan viimeisiä mitä on valmistettu.
Jani Meronen - Espoo kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:38
Toissa syksynä tuli hommattua Finmar 525 HT,
kesä 2019 meni moottori murheiden takia enempi trailerilla. Nyt vene on vesille valmiina. Koneena suurimmalta osin uusittu OMC Cobra 3.0 140hp.
Mikko Heimo - Turku kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:38
Tervehdys kaikki,
Tuli ostettua Finmar 570ht talvi-iltojen iloksi. Vene on seissyt pitkään ja on kunnoltaan aika karu. Katsotaan jos keväällä jo voisi julkaista kuvia 😀
L Temmes - Oulu kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:36
Omistan Finmar Family 800 veneen. Se on sarjanumeroltaan 100. Veneen sisustus poikkeaa kaikista muista näkemistäni. Paljon puuta ja mm. kulkuaukko keulaan ei ole keskellä vaan vasemmassa laidassa. Tehtiinkö näitä useita ja liittyikö veneeseen muuta erikoista?
Ylläpidon vastaus: kati
Monia Finmar veneitä myytiin puolivalmiina, joten niiden sisäratkaisut voi vaihdella paljonkin.
Marko Ketola - Kaavi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:34
Finnmar lady cabinin omistaja.
Aika vähänlaisesti löytyy tietoo kyseisestä veneestä
Ylläpidon vastaus: kati
Kyseinen vene ei ole Finmar Pemarin tuotantoa, vaan Turun Veneveistämön tekemä.
Pekka Pellinen - Kirkkonummi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:34
Ainakin historiatiedoissa (valmistusmäärät ja toimituksia koskevat tiedot) oli epäarkkuuksia. Ei kuitenkaan mitään dramaattista.
Pekka Pellinen - Kauniainen kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:32
Kippari-lehden marraskuun numerossa oli juttu kunnostusprojektiin menevän Admiralin kuntotarkastuksesta. Jutussa muutama asiavirhe, mutta tukevatekoinen vene rakenteiltaan edelleen hyvässä iskussa!
Ylläpidon vastaus: kati
Millaisia asiavirheitä?
olli - Kirkkonummi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:31
terve,

Keväällä tuli hommattua Finmar Commodore vm-79 ja olisin kiinnostunut kaikesta mahdollisesta veneeseen liittyen.
Jos jollain on vastaava tai sattuu noin muutoin tietämän veneestä tai on käyttökokemuksia niin saa ottaa yhteyttä.

Erityisesti kiinnostaisi:
  • Veneen rakenne (alkuperäiset piirustukset)
  • Hyväksi havaitut modaukset
  • Erilaiset moottorivaihtoehdot ja niiden +/-
Reino Komi - Espoo kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:29
Josko näin talven tullessa vielä niille, jotka eivät tiedä ja haluavat lueskella kesäni tapahtumia, niin täältä saapi katsoa
http://sarza2.matkablogeja.fi/
Esa A. - Helsinki kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:27
Seafellow'n kotisatama on Helsingissä Herttoniemessä, Laivalahden venesatama.
Ylläpidon vastaus: kati
Jos käytät Facebookia niin sieltä kannattaa kanssa kysellä.
https://www.facebook.com/groups/1650899375150570/
Esa A. - Helsinki kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:25
Moi,
Minulla on Finmar Seafellow moottorivene.
Löytyyköhän ketään jolla olisi samainen malli? Olen harkinnut painon lisäämistä pohjalle vakauden lisäämiseksi ja ohjauspulpetin "modifioimista". Olisi kiva kuulla jos jollain olisi aiheista kokemuksia ko. malliin?

T: Esa A.
Ylläpidon vastaus: kati
Itselläni ei ole mitään kokemusta Seafellow sta.
Tietoakin on aika niukalti.
Missä päin sun veneesi pitää kotisatamaa?
Pekka Pellinen - Grani kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:24
Kyllä molemmat veneet olivat Suomesta. Toinen pääkaupunkiseudulta, toinen Porin suunnalta. Samat veneyksilöt esiintyvät tämän sivuston galleria-osassa.
Pekka Pellinen - Grani kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:22
Heinäkuun alkupäivinä tuli Tallinnan vanhankaupungin satamassa eteen harvinainen tilanne. Kaksi Admiralia samassa satamassa.
Ei ole minun kohdalleni aiemmin moista sattunut!
Ihmeteltiin asiaa puolin ja toisin. Harmi että ei saatu veneitä samaan kuvaan.
Ylläpidon vastaus: kati
Oliko molemmat veneet Suomesta?
Mikko Arvola - Haukipudas kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:21
Hei,
Olen kunnostamassa Finmar Familya ja tiedustelisin josko joku tietäisi mitä tuo ikkunatiivistelista on nimeltään ja mistä sitä saa? Ikkunat ovat alumiinilistalla olevaa mallia. Keskihytin sivuikkunat ovat nyt irti. Tuntuu olevan monella eri nimellä ikkunatiivisteitä ja monennäköistä.

Vinkkejä toivoen,
Mikko
Olli-Pekka Mäkelä - Kotka kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:20
Löysin ko sivustun Kipparin jutusta joka käsitteli Murajan matkaa. Itselläni on Finmar Finmaster no 22. Vene ollu mulla 13 vuotta ja olen erittäin tyytyväinen.
K kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:19
Hei!

Jos tuollainen Finmar-kerho on perusteilla niin olen ehdottomasti kiinnostunut. Ajopelinä on Seamaster
asmo tervala - Rovaniemi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:18
Hei, 420 pituus 165 oli siis tyyppikilvessä. 1950 luvun vene on saman mallinen.
Sundberg - Naantali kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:15
Terve kaikki,

Hankkisin viime kesänä ensimmäiseksi omaksi veneeksi "kokosinappisen" HT510 Penta aq115 koneella. Pelasi alkuun mallikkaasti, mutta sitten tuli ongelmia plaaniin nousun kanssa (ventilaatio/kavitointi) sekä ilmeisesti sähköpuolen ongelmia, kun kone sammui yhtäkkiä. Käynti oli parina muunakin kertana hieman epäilyttävää. Esimerkiksi kerran sammutuksen ja hetken kalastuksen jälkeen ei lähtenyt enä käyntiin. Näit� vikatapahtumia lukuunottamatta käynti on ollut ok ja käynnistys lähes laakista. Lopulta tuli syksy vastaan ja vene talliin.

Nyt kuumottelee jo päästä vesille. Lähiviikkoina olisi tarkoitus kunnostaa koneen sähköpuoli + tehdä kunnon huolto. Potkurikin menee vaihtoon, koska epäilen että ventilaatio johtunee siitä. Joten eikun kesää kohden! Otan mielelläni vastaan tietoa ja vinkkiä vastaavanlaisesta veneestä & koneesta.
Ylläpidon vastaus: kati
Näillä sivuillahan on aika iso määrä tietoa HT 510 ja lisää löytyy http://finmar.nettisivu.org/ Koneesta valitettavasti en osaa sanoa mitään. Hieman vieras tuo Volvon kone. Kannattaa liittyä facebookki ryhmään sieltä voisi saada tietoa.
asmo tervala - Rovaniemi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:12
Hei, tietääkö kukaan, mikähän vuosimalli tuulilasivene? Finmar SP420 165
Ylläpidon vastaus: kati
Onko nuo viimeiset kolme numeroa tyyppikilvessä olevat numerot?
Asko Alanen - Rovaniemi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:09
Hei, minulla on Finmar Family 800 vene ja siinä Valmetin 411 moottori. Moottorin pakosarjaan kiinnittyvä lämmönvaihdin alkaa olemaan entinen. Löytykö täältä tietoa siihen, kannattaako lämmönvaihdinta alkaa korjauttamaan (miten/kuka pystyy näitä tekemään) tai löytyykö lämmönvaihtimia jostain kunnostettuna? t.Asko
Kentsu - Kirkkonummi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:06
Suomenmaahan on täynnä eri merkkikerhoja, Mitsubishi, Audi, Subaru ja vaikka mitä. Kun näitä vannoutuneita Finmar-faneja tuntuu riittävän, niin tuntuisiko siltä, että pohjaa olisi myös Finmar-klubille tai peräti pursiseuralle? Siitäkin huolimatta, että joku Admiral-"amiraali" taannoin ilmoitti, ettei häntä kiinnosta seurustella Airiston-Mosseilla ajelevan rupusakin kanssa, niin löytyisikö yhteenkuuluvaisuuden henkeä muiden joukosta? Voisimme jakaa kokemuksiamme näiden klassikkoveneiden peruskorjauksista, ja mikäolisi upeampaa kuin vanhojen Finmarien kokoontumisajo Tauno Wiljasen elämäntyätä kunnioittaen? Miltä tuntuisi perässä liehuva "viirulippu", jonka yläkulmassa olisi fp-logo?
Ylläpidon vastaus: kati
Ajatuksena hieno... mutta miten voisimme saada kasaan noin 10 venekuntaa jotta toiminta saataisiin käyntiin.
Etusivulla on linkki Facebookkiin jossa meistä muutamat ovat alkaneet keskustelemaan Finmareista.
MUKAAN VAAN KESKUSTELEMAAN!
Anssi - Siuntio kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:04
Hei!
Kiitos avusta. Saimme eilen rekisteröityä veneemme 7:lle
mainosesitteen avulla.
Anssi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:02
Ostettiin Finmarin SeaCabin 570 ja ensimmäinen koeajo tehtiin 18.12.2015. Vene osoittautui todella hyväksi.
Vene on rekisteröity 6 hengelle, tietääkö kukaan saako sitä rekisteröityä useammalle? Kesää odotellessa.
Ylläpidon vastaus: kati
Myyntiesitteiden mukaan pitäisi olla 7 henkilölle.
En tiedä miten muuttaminen onnistuu.
Pekka Pellinen - Grani kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:01
Veneiden klassikkorekisteri on toiminut Suomessa nyt runsaat pari vuotta. Selailin listaa. Paljonhan tuolla on puuveneitä, mikä on ihan ymmärrettävä. Olettaisin että ajan mittaan lasikuituveneitä tulee tuonnekin lisää.
Mahtaako kukaan Finmarin omistajista suunnitella veneensä listaamista klassikkorekisteriin?