63 merkintää.
Morjens Tampereelta
Finmar-Pemar mod:390 no:10 odottaa tallissa kyllästystä ja uutta lakkapintaa. Vene on valmistettu 1964 ja on vielä erinomaisessa kunnossa.
Finmar-Pemar mod:390 no:10 odottaa tallissa kyllästystä ja uutta lakkapintaa. Vene on valmistettu 1964 ja on vielä erinomaisessa kunnossa.
Tuli käytyä hakemassa Finmar Sea Cabin projekti etelästä.
Millaista tekniikkaa näissä on ollut alun perin ja olisiko jostain saatavilla kuvia alkuperäis kuntoisista veneistä niin saisi kunnostettua tuon rungon hienoksi?
Millaista tekniikkaa näissä on ollut alun perin ja olisiko jostain saatavilla kuvia alkuperäis kuntoisista veneistä niin saisi kunnostettua tuon rungon hienoksi?
Morjens,
meillä on Finmar Cabin jota ei ole mainittu sivustolla ollenkaan. Seacabin on samannäköinen, sillä erotuksella että Cabinissa on perämoottori ja kuvien perusteella hiukan erimallinen pohja. Onko tämä Cabin kuinka harvinainen kun missään ei tule vastaan toista samanlaista?
meillä on Finmar Cabin jota ei ole mainittu sivustolla ollenkaan. Seacabin on samannäköinen, sillä erotuksella että Cabinissa on perämoottori ja kuvien perusteella hiukan erimallinen pohja. Onko tämä Cabin kuinka harvinainen kun missään ei tule vastaan toista samanlaista?
Minulla projektina finmar rosso punainen väriltään,moottorina 120hv evinrude,ollut viranomaisveneenä
Hei, tuon helsingistä finmar familyn 1971, joka peruskorjattu 2001 mm. Kansirakenteiden osalta. Ei enää pressuja. Minua kiinnostaa, vene on puoliliukuva. Toteutettu akselivetoisena vp 110 hv.
Mitkä ovat ominaisuuserot, kun venettä on paljon isommalla koneellaja perävetolaitteella. Mitkä lie veneeni huiput ja kulutus?
Oliko ostos järkevä, en tosin suinkaan kadu!!! 😀
Mitkä ovat ominaisuuserot, kun venettä on paljon isommalla koneellaja perävetolaitteella. Mitkä lie veneeni huiput ja kulutus?
Oliko ostos järkevä, en tosin suinkaan kadu!!! 😀
Finmar-Pemar toi Saksasta vuonna 1964 noin 20 wankelmoottorista sisälaitaperämoottoria. Mitenkähän hanke jatkui?
Moottorit olivat kevyitä, n 30 kiloisia. Silti tehoa oli 20-24 hevosvoimaa ja kulutus n. 5 litraa tunnissa. Kohtuuarvoja vielä tänänkin.
Onkohan wankeleita vielä myynnissä veneisiin?
Moottorit olivat kevyitä, n 30 kiloisia. Silti tehoa oli 20-24 hevosvoimaa ja kulutus n. 5 litraa tunnissa. Kohtuuarvoja vielä tänänkin.
Onkohan wankeleita vielä myynnissä veneisiin?
admiral löytyy minulta. nimeltään Esteri, kahdella Valmetin 611 moottorilla varustettuna.
Hyvää työtä! Hienoa lukea oman veneen historiasta!
hienoa löytäää sivusto vanhasta työpaikasta.. toimin finmarilla venesisustajana vuosina 1975-79 pansion marinassa silloin oli purjeveneissä vielä nostokölinen tyvex 😀
Moi
Löytyisikö tämän sivuston kautta ketään Finmar Capteinin omistajaa?
Olisin kiinnostunut käyttökokemuksista.
Löytyisikö tämän sivuston kautta ketään Finmar Capteinin omistajaa?
Olisin kiinnostunut käyttökokemuksista.
Kiitoksia sivuista. Laitan jossain vaiheessa aineistoa tulemaan
Tämä on hieno ja aika nostalginen sivusto.
Minusta tuli Finmar-fani, kun isäni tilaama Tekniikan Maailma kolahti kerran postiluukusta. Vuosi oli 1971. Lehden numerossa 10/71 oli Matti Murron kirjoittama kirkkaan oranssin Finmar HT:n koeajoraportti. Eräs pikkupoika oli kerrasta myyty.
Valitettavasti isä veneili tyytyväisenä Vatorilla ja Finmarit jäivät lähinnä venemessujen ihailukohteiksi.
Kipinä kuitenkin jäi ja niinpä kerran paljon myöhemmin minustakin tuli Finmar-veneilijä vaikka tehtaan tarina oli jo kaukana takanapäin. Sääli, että Finmarin tarina päättyi mutta niin kävi monelle muullekin hienolle veistämölle, kuten tanskalaiselle Coronetille.
Olisi kiinnostavaa saada sivuston yhteyteen jonkinlainen luettelo Finmareista kirjoitetuista lehtiartikkeleista.
Kiitos mukavasta sivustosta!
Minusta tuli Finmar-fani, kun isäni tilaama Tekniikan Maailma kolahti kerran postiluukusta. Vuosi oli 1971. Lehden numerossa 10/71 oli Matti Murron kirjoittama kirkkaan oranssin Finmar HT:n koeajoraportti. Eräs pikkupoika oli kerrasta myyty.
Valitettavasti isä veneili tyytyväisenä Vatorilla ja Finmarit jäivät lähinnä venemessujen ihailukohteiksi.
Kipinä kuitenkin jäi ja niinpä kerran paljon myöhemmin minustakin tuli Finmar-veneilijä vaikka tehtaan tarina oli jo kaukana takanapäin. Sääli, että Finmarin tarina päättyi mutta niin kävi monelle muullekin hienolle veistämölle, kuten tanskalaiselle Coronetille.
Olisi kiinnostavaa saada sivuston yhteyteen jonkinlainen luettelo Finmareista kirjoitetuista lehtiartikkeleista.
Kiitos mukavasta sivustosta!
Vieraskirja on nyt julkaistu ja käytettävissänne 😊
Kaikki viestit liittyen veneilyyn tai sen ympärille toivotetaan tervetulleiksi!
terkuin webmasterinne 😎
Kaikki viestit liittyen veneilyyn tai sen ympärille toivotetaan tervetulleiksi!
terkuin webmasterinne 😎