Kirjoita uusi viesti!

 
 
 
 
 
 
 
Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tarkistamme kaikki viestit emmekä julkaise sopimattomia viestejä.
69 merkintää.
Pekka Pellinen - Grani kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:22
Heinäkuun alkupäivinä tuli Tallinnan vanhankaupungin satamassa eteen harvinainen tilanne. Kaksi Admiralia samassa satamassa.
Ei ole minun kohdalleni aiemmin moista sattunut!
Ihmeteltiin asiaa puolin ja toisin. Harmi että ei saatu veneitä samaan kuvaan.
Ylläpidon vastaus: kati
Oliko molemmat veneet Suomesta?
Mikko Arvola - Haukipudas kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:21
Hei,
Olen kunnostamassa Finmar Familya ja tiedustelisin josko joku tietäisi mitä tuo ikkunatiivistelista on nimeltään ja mistä sitä saa? Ikkunat ovat alumiinilistalla olevaa mallia. Keskihytin sivuikkunat ovat nyt irti. Tuntuu olevan monella eri nimellä ikkunatiivisteitä ja monennäköistä.

Vinkkejä toivoen,
Mikko
Olli-Pekka Mäkelä - Kotka kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:20
Löysin ko sivustun Kipparin jutusta joka käsitteli Murajan matkaa. Itselläni on Finmar Finmaster no 22. Vene ollu mulla 13 vuotta ja olen erittäin tyytyväinen.
K kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:19
Hei!

Jos tuollainen Finmar-kerho on perusteilla niin olen ehdottomasti kiinnostunut. Ajopelinä on Seamaster
asmo tervala - Rovaniemi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:18
Hei, 420 pituus 165 oli siis tyyppikilvessä. 1950 luvun vene on saman mallinen.
Sundberg - Naantali kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:15
Terve kaikki,

Hankkisin viime kesänä ensimmäiseksi omaksi veneeksi "kokosinappisen" HT510 Penta aq115 koneella. Pelasi alkuun mallikkaasti, mutta sitten tuli ongelmia plaaniin nousun kanssa (ventilaatio/kavitointi) sekä ilmeisesti sähköpuolen ongelmia, kun kone sammui yhtäkkiä. Käynti oli parina muunakin kertana hieman epäilyttävää. Esimerkiksi kerran sammutuksen ja hetken kalastuksen jälkeen ei lähtenyt enä käyntiin. Näit� vikatapahtumia lukuunottamatta käynti on ollut ok ja käynnistys lähes laakista. Lopulta tuli syksy vastaan ja vene talliin.

Nyt kuumottelee jo päästä vesille. Lähiviikkoina olisi tarkoitus kunnostaa koneen sähköpuoli + tehdä kunnon huolto. Potkurikin menee vaihtoon, koska epäilen että ventilaatio johtunee siitä. Joten eikun kesää kohden! Otan mielelläni vastaan tietoa ja vinkkiä vastaavanlaisesta veneestä & koneesta.
Ylläpidon vastaus: kati
Näillä sivuillahan on aika iso määrä tietoa HT 510 ja lisää löytyy http://finmar.nettisivu.org/ Koneesta valitettavasti en osaa sanoa mitään. Hieman vieras tuo Volvon kone. Kannattaa liittyä facebookki ryhmään sieltä voisi saada tietoa.
asmo tervala - Rovaniemi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:12
Hei, tietääkö kukaan, mikähän vuosimalli tuulilasivene? Finmar SP420 165
Ylläpidon vastaus: kati
Onko nuo viimeiset kolme numeroa tyyppikilvessä olevat numerot?
Asko Alanen - Rovaniemi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:09
Hei, minulla on Finmar Family 800 vene ja siinä Valmetin 411 moottori. Moottorin pakosarjaan kiinnittyvä lämmönvaihdin alkaa olemaan entinen. Löytykö täältä tietoa siihen, kannattaako lämmönvaihdinta alkaa korjauttamaan (miten/kuka pystyy näitä tekemään) tai löytyykö lämmönvaihtimia jostain kunnostettuna? t.Asko
Kentsu - Kirkkonummi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:06
Suomenmaahan on täynnä eri merkkikerhoja, Mitsubishi, Audi, Subaru ja vaikka mitä. Kun näitä vannoutuneita Finmar-faneja tuntuu riittävän, niin tuntuisiko siltä, että pohjaa olisi myös Finmar-klubille tai peräti pursiseuralle? Siitäkin huolimatta, että joku Admiral-"amiraali" taannoin ilmoitti, ettei häntä kiinnosta seurustella Airiston-Mosseilla ajelevan rupusakin kanssa, niin löytyisikö yhteenkuuluvaisuuden henkeä muiden joukosta? Voisimme jakaa kokemuksiamme näiden klassikkoveneiden peruskorjauksista, ja mikäolisi upeampaa kuin vanhojen Finmarien kokoontumisajo Tauno Wiljasen elämäntyätä kunnioittaen? Miltä tuntuisi perässä liehuva "viirulippu", jonka yläkulmassa olisi fp-logo?
Ylläpidon vastaus: kati
Ajatuksena hieno... mutta miten voisimme saada kasaan noin 10 venekuntaa jotta toiminta saataisiin käyntiin.
Etusivulla on linkki Facebookkiin jossa meistä muutamat ovat alkaneet keskustelemaan Finmareista.
MUKAAN VAAN KESKUSTELEMAAN!
Anssi - Siuntio kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:04
Hei!
Kiitos avusta. Saimme eilen rekisteröityä veneemme 7:lle
mainosesitteen avulla.
Anssi kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:02
Ostettiin Finmarin SeaCabin 570 ja ensimmäinen koeajo tehtiin 18.12.2015. Vene osoittautui todella hyväksi.
Vene on rekisteröity 6 hengelle, tietääkö kukaan saako sitä rekisteröityä useammalle? Kesää odotellessa.
Ylläpidon vastaus: kati
Myyntiesitteiden mukaan pitäisi olla 7 henkilölle.
En tiedä miten muuttaminen onnistuu.
Pekka Pellinen - Grani kirjoitti 30.3.2021 klo. 14:01
Veneiden klassikkorekisteri on toiminut Suomessa nyt runsaat pari vuotta. Selailin listaa. Paljonhan tuolla on puuveneitä, mikä on ihan ymmärrettävä. Olettaisin että ajan mittaan lasikuituveneitä tulee tuonnekin lisää.
Mahtaako kukaan Finmarin omistajista suunnitella veneensä listaamista klassikkorekisteriin?
Juspa - Riihimäki kirjoitti 30.3.2021 klo. 13:59
Riihimäellä Pixmill tekee ainakin noita finnmarin tarroja. Niilläon myös tuo vanha pemarin logo koneella
Ylläpidon vastaus: kati
Missä voisi olla kuvia noista tarroista?
Keskustelua olisi hyvä jatkaa facessa, linkki löytyy etusivulta.
Reino Komi - Espoo kirjoitti 30.3.2021 klo. 13:58
Numeroin tämä kausi
  • maileja kertyi 1217
  • naftaa paloi 1748,7 lt
  • ja VolvoPenta oli käynnissa 125,8 tuntia
  • ja kotisatamasta oltiin pois 47 yötä
ja niin "vanha"rouva pääsi ansaittuun talvilepoon
Teemu - Kaarina kirjoitti 30.3.2021 klo. 13:56
Nostan työkseni veneitä ja nostin erään asiakkaan Finmarin jonka hän sanoi olevan Family 840 eli uudempi painos Familysta. Onko sellainen jäänyt vahingossa pois sivuilta vai enkö vain löytänyt? Vai onko asiakkaani puhunut puutaheinää? Veneessä oli selvästi Finmarin merkki ja malliltaan samantapainen kuin "normaali" Famlily mutta leveämpi ja pituutta 8.40 metriä.
Ylläpidon vastaus: kati
Tuo on ns. 80-luvun malli ja ihan oikea Finmar. En ole vielä saanut kerättyä esitteitä kaikista 80-luvun malleista malleista, joten en ole laittanut Familystäkään.
Mika - Espoo kirjoitti 30.3.2021 klo. 13:53
Tervehdys.
Osaako joku auttaa asiassa, kun haluaisin alkuperäisiä Finmarin tarroja/merkkejä veneeseen.

Mistä moisia on nykyän teetetty?

Kiitos etukäteen.
Ylläpidon vastaus: kati
Tälle sivustolle on tulossa ilmoitus miten niitä voi hommata.
Reino Komi - Espoo kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:51
Tänään matkalla Inkooseen tuli tälle kesälle Magnumin mittariin tuhat mailia täyteen. Ja kuten laulussa sanotaan, "vielä on kesää jäljellä"
Kyllä Finmarilla kelpaa ....
Mikko Arvola - Haukipudas kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:46
Hei,

Hienoa kun on Finmar harrastajilla omat sivut. Meillä Finmar family ollut vuodesta 2009 ja koneena BMW D 190. Vene on muista poiketen täysin katettu ja perimätiedon mukaan veneen alkuperäinen omistaja olisi itse tehnyt veneen Finmarin telakalla itselleen yhteysveneeksi. Mukava vene kaikin puolin. mitenkäs teidän Bemarit on toimineet, onko muilla vastaavaa konetta alla?
Ylläpidon vastaus: kati
Meillä menossa jo toinen Finmar menossa ensimmäinen oli HT510 ja nyt Captain.... http://captain.finmar-pemar.fi/

Olen ollut tyytyväinen 😊
Ekku kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:43
Huomenta. Juu, näyttäs olevan toteutettu niinkuin sanoit. Vuotokohtaa en tiedä, mutta kun tankkasin täyteen ( 120L) niin parinpäivän päästä oli koneen alla nelisen litraa bensaa. Pilssipumppu oli sulanut ja sillee... Bensapumpun keväällä vaihdoin ja letkuliitokset näyttäs pitäviltä, että jostain alakautta sen täytyisi tihkua...? Tankin ulkopuoleltahan ei paikkaus onnistune, niin olisikohan sisäkautta mitenkään mahollista? Viimesyksyllä tankkasin vain 80 litraa, silloin ei silmämäräistä vuotoa ollut havaittavissa, vaikkakin sellanen hienoinen bensankäry leijalikin. Itsekään en erillis tankeille oikein lämpene, mutta tuntuu hiukkas haastavalta tuon alkuperäisenkään fiksaus? Ps. Kun avaa lattialuukut siit tankin päältä, niin siellä ei mielestäni bensa haiskahda, outoa??
Ylläpidon vastaus: kati
Saisiko sitä mitenkään seurattua mistä se bensa tulee sinne konetilaan? Kun reitti löytyy niin voisi alkaa etsimään tarkempaa vuotokohtaa.
Ekku - Kerava kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:41
Heippa taasen. Vaikeudet tähän asti voitettu, mut uutta pukkaa, heh. Mites, oisko mitää vinkkei antaa vuotavan bensatankin korjaukseen? Näyttäs äkkiseltään, että vene on tankin ympärille rakennettu...?? Ja lasikuituu olettaisin tankinkin olevan, 120 litranen sellanen. Vai oisko irtotankki tai kaks fiksuin ratkaisu? Tilaahan niille näyttäs suht hyvin läytyvän kyllä, ku pienehköjä koteloita läytyy 570 Sea Cabin:ista sieltä täältä. Vai onko kuolleena syntynyt ajatus...

-E-
Ylläpidon vastaus: kati
Lähes kaikissa Finmareissa tankki on laminoitu kiinni runkoon. Uretaania on myös käytetty tankin tukemiseen.
Mistä kohtaa tankki vuotaa?
Mielestäni olisi parempi yrittää korjata vanha tankki kuin laittaa irtotankkeja.
Reino Komi - Espoo kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:38
Heips Finmarilaiset !

Nyt on ensimmäinen pitempi reissu Magnumilla tehty.
452 mailia, Utön kautta Maarianhaminaan, Naantalissa, Hangossa ja lukuisissa upeissa pikku saarissa.
Muuten reissu olis ollut täydellinen, mutta VolvoPentasta meni startti, sain väliaisesti toimimaan ja uuden Naantalista.
Kyllä on Magnumi hyvä vene.
Hyvää kesän jatkoa
Ylläpidon vastaus: kati
Hienoa että olet tyytyväinen Finmariin 😉
Mika Heltonen - Espoo kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:36
Tervehdys.

Mistä voisin etsiä ns. tyyppikilpeä Finmar Commodor veneestä vm-76. Vai onko silloin edes laitettu sellaista?
Ylläpidon vastaus: kati
Moi
Kyllä Finmareissa on ollut aina jonkin asteinen tyyppikilpi.
Commodoressa sen pitäisi olla kajuutan (ohjaamon) oven alla.
Georg Holm - Kokkola kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:34
Tuli vahingossa hankittua 5 v.sitten 570DC.
Vene oli aikalailla peruskorjauskohde, veneen malli sai minut kiinnostumaan.

Selasin tietoja venemallista ja kun se oli kipparilehdessä tässä taannoin niin totesin että ei se tainnut olla ihan huono hankinta.

Projekti piti olla talven pari mutta testi ajolle päästiin vasta viime vuoden syyskuussa
Päätin pitää sama moottori Nissan 2,8 turbo ja siinä vasta toinen kone rupes toimimaan.

Vetolaitteeseen piti saada trimmi ja sekin mani vaikeimman kautta kun ostamassa olevassa 280 oli laakerit jumissa, joten otin oma perä ja vaihdoin kilpi.

Olen ihan uusi näissä vene piireissä mutta kun käytiin testaamassa niin tuttu vene ammattilinen totes että tää on ihan toimiva paketti.

Semmoinen kysymys olis verhoilusta. Kolmen kangas kerroksen alta paljastui vaalea keinonahka missä on sama kuviointi kuin fp logossa, voisko olla alkuperäiset, vene on -69.
Olen yrittänyt tehdä siitä mahdollisimman alkuperäinen, joten olisko kuvia ym tietoa tästä mallista.
Ylläpidon vastaus: kati
Kuvailemasi verhoilu on alkuperäinen. Niitä ei ole kovinkaan paljon jäljellä. Jos vain pystyt saamaan sen nätisti esiin niin kannattaa jättää.
olli kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:30
Hienot sivustot. Mukava lukea historiaa näiden osalta. Meillä on family vuodelta -79 pari vuotta ollu projektina ja nyt jussina eka reissu edessä. tekniikkana mercruiser 130hp vuodelta 98 täysin kävin läpi kaiken kilvestä vetolaitteen kautta täyteen moottori remonttiin .tuli sitten myös jääkaappi mikro 3,5kw invertteri aurinko panelit plotteri yms 2000 luvun herkkuja laitettua. uskomattoman laadukkaan oloinen runko ei mitään vaurioita
Ylläpidon vastaus: kati
Finmarin rungot tosiaan on vahvoja.
Reino Komi - Espoo kirjoitti 30.3.2021 klo. 12:27
Hieps !
Sain ostettua Finmar Magnumin , -91 , AD41DP , Turusta haettiin ja ajettiin Espooseen. Ai että voi vene olla hyvä, kulkee ku juna. Minustakin tuli fani. 😀
Ylläpidon vastaus: kati
Onnea hankinnasta 😊